tirsdag 21. september 2010

BEIJING del 2

Dag 8:
Sommerpalasset;

Her gikk vi oss på verden herligste ferjemann. :o)

Han hjalp meg å få vogna om bord i båten og så fikk han de andre passasjerene til å flytte seg. Han ble veldig glad når han fikk lov til å ta bilder med kameraet vårt. hihi Det artige er jo at K og gjengen møte feriemannen vår noen dager senere, og de fikk også god hjelp til å komme seg over vannet.

Marmorbåten;

De keiserlige bygde en lang gang med tak som skulle beskytte den lyse huden deres mot solen. Det ble laget vinduer hele veien slik at de kunne titte på den fantastiske utsikten. Hvert vindu forteller en kinesisk historie.

Dag 9:
Storebror fyller 13 år i dag, 21 juli og dagen ble feiret på den kinesiske mur. Vi leide oss en sjåfør gjennom Kina Reiser som kjørte oss til Jinshanling. Værgudene var på vår side og vi fikk den fantastiske opplevelsen vi var på jakt etter.

Gongolene tok oss opp på toppen var litt slitne og jeg satt med hjertet i halsen på vei.......

Dette var bare helt utrolig!

På kvelden hadde vi en koselig bursdagsmiddag for Storebror med K og gjengen, s
om ankom Beijing i dag etter en uke en annen plass i Kina.

Dag 10 - 11:
Shopping, hihi det er gøy å prute..... Til og med J og LM begynner å bli eksperter nå.
Dag 12:
Old summer palace;

Dag 13;
Mer shopping, vi reiste nedover med 2 kofferter og kom hjem med 4 fulle kofferter...

Dag 14;
På tide å reise hjem. Vi blir hentet av guiden vår og kjørt direkte til flyplassen. Dette har vært en deilig og veldig annerledes ferie. Vi har fått sett og opplevd en helt fantastisk kultur. Og jeg sitter igjen med et inntrykk av at kineserne er et flott og vennlige folkeslag. Vi vil tilbake! :o) Og til dere som lurer på hvordan det er å reise hit med barn. Barn er ikke noe ulempe, men heller en fordel. Kineserne er veldig glade i barn og jeg tror det er lettere å komme i kontakt med dem når du reiser med barn.