tirsdag 20. januar 2009

Håndarbeid

Jeg er så heldig å ha en mor og en søster som er kjempe flink med håndarbeid.


Til jul fikk ungene disse flotte mariusgenserne av sin snille mormor. :o) Mini-Bea fikk i tillegg ullbukse og ei lue. Tusen takk mamman min. Vi gleder oss til dere kommer i uke 8.
Ps: jeg ønsker meg en mariusgenser til bursdagen min. :o)





Lillesøs er flink til det meste… Hun syr, hekler, strikker og lager stilige smykker osv… Denne nydelige dressen strikket hun til mini-Bea i julegave.



Sist gang jeg var i Trondheim hadde jeg med bevernylonstoff i kofferten min. Jeg hadde nemlig klart å overtale henne til å sy en snøggel til meg. Oppskriften hadde jeg funnet på et nettforum. Heldigvis viste ingen av oss for mye jobb det egentlig var. Stoff og dyne fant vi på IKEA og snøggelen ble fantastisk. :o)



Så når våren kommer kan vi endelige ta i bruk denne flotte vognposen. :o)

Tusen takk mor, lillesøs og ALLE dere flinke håndarbeidskvinnene i BLOGLANDIA, dere gir meg masse inspirasjon til å prøve selv. Jeg har den siste tiden funnet ut at jeg både kan strikke og hekle… hihi
Så det neste store innkjøpet i Bea’s verden blir nok en symaskin, for nå vil også jeg lære meg å sy. Tvi tvi:o)

For tiden er jeg opptatt med å få ferdig 1 års gaven til Mini-Bea.
Har kjøpt 2 nydelige dukker til henne som skal få plass i denne dukkesengen fra Ikea.
I neste uke skal jeg male den hvit. Deretter skal det syes ny pute, dyne og en liten madrass til å ha i bunnen.


Dette hekleteppet skal ligge på toppen, men det mangler noen lapper ennå...:o(


Skal seff legge ut bilde når alt er ferdig. :o)


Klem fra Bea

6 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

For et nydelig hekleteppe - elsker den fargekombinasjonen der! :-D

Hilsen Bodil F.T. sa...

Hei Bea. Så kjekt at du stakk innom bloggen min og la igjen kommentar!! Du har en spennende blogg som jeg gjerne vil linke opp. Så mye flott handarbeid du viser.

Vognteppet jeg lager i bølgemønster er ikke vanskelig i det hele tatt. det er kun staver hele veien.

Jeg fant mønsteret på en blogg. Tror du bare kan søke i google på bølgeteppe, så kommer det opp mange oppskrifter.

Ha en fin kveld!

Blogger sa...

Måtte sjekke ut hvem Bea var, etter din koselige kommentar i min blogg... og min første reaksjon er at du er veldig flink til å legge ut bilder :-) Arti!

Ellers har jeg ogå malt IKEA sin dukke seng hvit, og den ble mye penere da :-) Du tar imidlertid steget litt videre siden du skal sy ny pute o.l. Flinkis!

Anonym sa...

Så flink du er, Bea! <3

Henriette sa...

Har kikka innom hos deg, og har ver det veldig koseleg;) Kjempeflott vognpose du har fått sydd. Skulle gjerne hatt mønster på den. Dukkesenga vert kjempefin, med nydelig teppe. Trur eg må gå til innkjøp av ei slik seng til frøken dings.

Legg deg til hos meg eg, og håpar det er greit;)
Ha ein flott kveld.
Klem:0)

Karna sa...

Veldig kjekt med familie som er flink i håndarbeid, min mor strikker for tiden en flettegenser til meg...he, he....kjøpte inn mønster og tråd, så gyver hun løs...

God helg!