lørdag 18. april 2009

Reisebrev del 1: Veien til Singapore

30 mars 2009
Etter et par uker med venting var det endelig klart for den lange reisen:o) Fulle av forventninger startet vi turen ifra Asker til Gardemoen med flytoget.

På Gardemoen fikk vi sjekket inn og kommet oss igjennom sikkerhetskontrollen uten noen problemer. Vi var ute i god tid og ventetiden på flyplassen ble litt i det lengste laget..... Men men vi slapp heldigvis å stresse noe før avreise.

Storebror og Mini-Bea var både godt og mett når vi endelig kunne gå om bord i flyet. Når vi hadde funnet plassene våre på flyet startet lillemor reisen med en 10 minutter lang skrikekonsert. Jeg må innrømme at motet mitt sank. Tenk om hele reisen ville bli slik! Men heldigvis sovnet hun 2 minutter før take of. :o)

Så var vi på vei til Frankfurt. Mini-Bea sov nesten hele turen og Storebror oppførte seg som et prakt eksempel. :o)
Hele flyturen må jeg innrømme at jeg var dritt stressa... I Frankfurt hadde vi nemlig BARE 50 min fra vi landet til neste fly gikk. Men andre ord jævlig dårlig tid. Følte meg som en små hysterisk 2 barnsmor der jeg satt.... :o)

Når vi gikk av flyet sto det heldigvis en buss å ventet på oss. :o) Så tusen takk Lufthansa, for jeg tviler sterkt på at jeg og ungene hadde kommet oss på flyet om den bussen ikke hadde kjørt oss. Det var nemlig veldig langt i mellom de to gate'ene. :o(
Vel ombord på flyet kunne jeg endelig pustet lettet ut. Vi hadde klart den første etappen meget bra. :o) Nå ventet bare en flytur på 11,5 timer før vi landet i Singapore. Flyturen gikk egentlig veldig bra. Både jeg og ungene sov i over 6 timer. :o) Storebror var flink og maste veldig lite.
Mini-Bea var veldig urolig til tider, men hun fikk ut mye av energien sin ved å gå opp og ned midtgangen på flyet. Jeg tror vi hilste på de fleste i flyet. :o)

31 mars 2009
Jeg var egentlig veldig stolt av meg selv når vi landet i Singapore. Det er ikke alle som vil reise så lang alene med to barn. :o)

På flyplassen ble vi møtt av kjæresten min. Det var deilig å se igjen han.:o) Han hadde da vært borte i litt over ei uke.

Vi bodde på Swissotel Stamford. Med sine 70 etc er dette Singapores høyeste hotell. Vi hadde rom i 57 etc med balkong...... Noe som er faen meg så høyt for noen med høydeskrekk..... .o)

1 april 2009

Vi sov til over 10 denne dagen og kjærest måtte dra på butikken å kjøpe frokost til oss. Hotellet avsluttet frokostserveringen sin kl 10.00. :o(

Vi dro fra hotellet mette og fornøyde litt ut på formiddagen. En taxi kjørte oss opp til der tok vi "Cable Car" ut til Sentosa. Nok et bra valg for noen med høydeskrekk.... not

På valentines dagen er det meget populært å spise middag i disse vognene. :o)

Sentosa er en liten øy utenfor Singapore. Her finner du bla annet Underwater World, Butterfly Park and Insect Kingdom, The Delhpin Bay og noen badestrender.

Men dagens høydepunkt var nok denne apekatten.

Plutselig hoppet han opp på bordet vårt og stjal bananene våre. :o)

Vel tilbake på hotellet var det deilig med et forfriskende svømmetur i poolen.

Jeg hadde egentlig tenkt å blogge fra mobilen min underveis, men jeg fikk dessverre ikke kontakt med serveren. :o( Så isteden kommer det nå 3 reisebrev.
Neste reisebrev er fra Bali.